מהגריינדר ועד לבאנגים: הכל על שימוש בקנאביס

בין אם אתם חושבים שקנאביס הוא מתת האל, צמח מיוחד שקיבל האדם שעוזר לסייע בכל מכאוב ובעיה וגם עושה תחושה ממש נעימה על הדרך, חושבים שמדובר בסם מסוכן שיש להגביל את השימוש בו או לאסור אותו כליל, או שאתם נמצאים באיזושהי נקודה באמצע של הקשת הרחבה הזו, אתם בכל מקרה לא יכולים להתעלם ממנו, מהבאזז הגדול והעניין סביבו בארץ ובעולם ומהעובדה שהוא הפך לאחד מהצמחים המדוברים ביותר בעולם כולו. אחד הדברים שברורים כבר היום בעניין, הוא שיש הרבה מאד דיסאינפורמציה בנושא ושרבים לא באמת מבינים מה זה הצמח הזה, ממתי החלו להשתמש, איך הוא משפיע על המוח ועל הגוף והאם זה משהו שהוא מומלץ או לא. אנחנו לא מתיימרים לענות על השאלות הללו באופן חד משמעי, אבל כן ננסה לתת עכשיו קווים למחשבה בנושא, אבל קודם כל – איך משתמשים בקנאביס?

שימוש בקנאביס

האפשרות הרווחת והנפוצה ביותר כיום לצריכת קנאביס במיוחד כאן בישראל היא עישון. יש לפורר את הפרחים לתערובת דקה לפני השימוש ולכן מומלץ לטחון את הקנאביס באמצעות גריינדרים. מכאן ניתן לעשן אותו בנייר גלגול, דהיינו בתור ג'וינט וכאן אפשר לערבב אותו עם טבק או עם תערובת עישון אחרת, בעיקר מטעמים של חיסכון. האופציה השנייה היא לעשן מבאנג, מעין מכשיר דמוי בקבוק עם מים בתחתיתו המאפשר לעשן מנות קצובות. נכון, זה נראה אמנם נרקוטי הרבה יותר, אבל חשוב להבין שאין הבדל מהותי בין עישון מבאנג ועישון של ג'וינט.

מהגריינדר ועד לבאנגים: הכל על שימוש בקנאביס

קצת על ההיסטוריה של הקנאביס

ההיסטוריה של השימוש בקנאביס ככל הנראה מתחילה משחר המין האנושי, אבל התיעודים השונים של השימוש בו הם רק מהמאה ה-18. בעבר הוא שימש בטקסים דתיים בתרבויות שונות כסם שמטרתו להביא להתעלות הנפש ודרך כך לחיבור עם הבורא ועם הבריאה. עד 1937 לא הייתה בעיה חוקית להשתמש בו ברוב המקומות בעולם, אך מאז הוא יצא מהחוק והפך לנושא שנוי במחלוקת. עד לשנות ה-2000 התעמולה נגדו נשאה פרי ונאמר כי עשוי לגרום לאלימות אצל המשתמשים וכן להוות סם מעבר לסמים קשים יותר. בשנים האחרונות נראה כי הוא חווה רנסנס וכי הוא הפך לאחד הסמים הפופולריים בעולם בקרב רבים, רבות בזכות היתרונות הרפואיים הרבים שלו.

השפעה על הגוף והנפש

קנאביס הוא סם פסיכואקטיבי המכיל כמה חומרים פסיכואקטיביים שמקבלים ביטוי בעזרת קולטנים ייעודיים הקיימים בגוף האדם. על כן הוא גורם להשפעת אופוריה ותחושת סחרור נעימה בראש. כמו כן הוא מביא לרפיון של השרירים ויש שמרגישים את ההשפעה שלו על איברים שונים בגוף.

למי הוא מתאים?

ובכן, כאשר מדובר על שימוש לצרכים רפואיים, הקנאביס מתאים למגוון רחב של חולים ותסמינים. ראשית הקנאביס ידוע ביכולת שלו לשיכוך כאבים ולכן הוא מתאים במקרים של כאבים עזים. כמו כן הוא מסייע להקל על מצבים של בחילות ולכן הוא גם ניתן לחולי סרטן בשלבים שונים. מחקרים מהשנים האחרונות מראים שהוא יכול להקל על מצבים של אפילפסיה וכן על תסמינים של אוטיזם ולכן לעתים רושמים אותו הרופאים גם במקרים הללו. יחד עם זאת מדובר בסם אהוב על רבים גם לשימוש בשעות הפנאי ולא רק במצבים הרפואיים הללו.

מה אומר החוק בישראל?

כיום אסור לגדל קנאביס (על אף שיש רבים שעושים זאת מסיבות שונות) או לסחור בו בארץ, אבל מדיניות אי ההפללה קובעת עונש כספי ולא רישום פלילי במקרים של אחזקת כמות קטנה. מומלץ לברר את הפרטים המדויקים כדי להימנע מאי נעימויות.