איך בית עסק יכול לשמור על הניקיון וההיגיינה בחדרי שירותים?

בתי עסק בישראל ובכול רחבי העולם נמדדים לפי פרמטרים שונים כשאחד מהם הוא ניקיון חדר השירותים. מסעדות ובתי קפה, אולמות אירועים, מלונות, מספרות, משרדים ושאר עסקים – כולם חייבים שחדרי הנוחיות שלהם יהיו נקיים ומטופחים.

אבל כיצד שומרים על ניקיון כאשר יש לא מעט אנשים שמשתמשים במרחב הציבורי בכול יום? וחלקם הגדול לא שומר על אסתטיקה בעת השימוש בבית השימוש?

זה נכון, קשה לשלוט על התנהלות של לקוחות במרחב ציבורי, בעיקר בכזה שאמור להישאר נקי. עם זאת אתם כבעלי של בית עסק יכולים לצמצם נזקים ולשמור על המקום נקי באמצעות ביצוע מספר פעולות, כגון:

שימוש בעגלת ניקיון ושטיפה

עגלת ניקיון ושטיפה עוזרת לשמור על מרחבים נקיים וגם לנקות אותם ביעילות, העגלות מתאימות לניקוי לובי, מסדרונות, משרדים וחדרי שירותים. בקניונים למשל תראו עגלות כאלה שנמצאות ליד השירותים בזמן ניקיון כאשר המטרה לספק עגלה שתשמור על מוצרי הניקיון במקום בטוח ותאפשר לעובדים לנקות בנוחות.

עגלות ניקיון צריכות להיות בגודל מתאים גם למוצרי הניקיון וגם למרחב הנתון, וכדאי להציב את הציוד המתאים לצורך הניקיון בסמוך למרחב. בחרו עגלה שיש לה מפרט טכני מתאים כולל ידית לנשיאה קלה ממקום למקום וכזאת שעשויה חומר גלם עמיד כמו מתכת, נירוסטה או פלסטיק איכותי. כך עובד הניקיון יוכל לתפקד טוב יותר במרחב וגם להתריע בפני לקוחות כאשר הוא מנקה.

איך בית עסק יכול לשמור על הניקיון וההיגיינה בחדרי שירותים?

אביזרים בתוך השירותים

בתוך חדרי השירותים עצמם כדאי שיהיו אביזרים שיעזרו לשמור על המרחב נקי ויאפשרו ללקוח שימוש נוח אסתטי יותר. לאסלות למשל, חשוב לבחור מנקה אוטומטי שמפיץ חומר ניקיון יסודי וריח טוב לאחר השימוש ועם כל הורדת מים. בחרו אסלוניות נייר שמניחים על האסלות לשימוש חד פעמי, או בחרו במושב אסלה סטרילי שמסתובב לשימוש חדש עם ציפוי ניילון שמתחלף בכל שימוש. אביזרים כאלה יחסכו נוזלים וכתמים שלא נעים לראות בחדר השירותים.

תליית מודעה שמבקשת לשמור על הניקיון במרחב

כשרוצים לשמור על ניקיון ולמנוע סתימות באסלה, אין שום רע בתליית מודעה עם בקשה לשמירה על המקום נקי. כיום יש לא מעט בתי עסק שמדביקים מודעה מנוסחת בנימוס אודות שמירה על הניקיון. יש את מי שיוסיף הנחיות להשלכת פסולת, ואפשר לעשות זאת בהומור וחביבות. נסחו בקשה שמתאימה לרוח המקום. אם תרצו תוכלו למצוא באינטרנט מגוון דוגמאות לבקשות שנכתבו באופן מקורי. היו ברורים ואסרטיביים בבקשה שלכם. את הבקשה יש לנסח גם עבור העובדים וגם עבור לקוחות והיא יכולה להיות מיועדת במיוחד לעובדים שאמונים על טיפוח ושמירה על חדר השירותים.

השקעה בעיצוב

לקוחות ישראלים שמים לב כל הזמן לניקיון של בית עסק ורבים מהם בוחרים לשהות בו במידה והמקום נקי. בתי קפה למשל חייבים לשמור על חדרי השירותים נקיים משום שמדובר במקום שמגישים בו אוכל. חדר שירותים נקי מעיד על ניקיון של המקום, לכן מלבד בחירת חומרים נכונים לניקיון, כדי לדאוג לעצב את המרחב ולשמור עליו אסתטי וריחני, צבוע בלבן כדי לשמור על מראה נקי ומודרני, אפשר לעצב את המקום על ידי הוספת עציצים יפים, התאמת תאורה נכונה שלא מבליטה כל כתם, אפשר להוסיף אווירה באמצעות תליית תמונות על הקיר, מילוי מגבות ידיים נקיות והנחתן בסלסילה יפה, בחירת פחים גדולים ומעוצבים לנוחות בשימוש ואפילו הפעלת מוזיקה בשירותים.

לסיכום, כדי לשמור על בית עסק נעים נקי ומטופח יש לשים לב שעובדי הניקיון תמיד עושים את עבודתם ומתעדים אותה על פי לוח שעות שבו כל עובד מציין מתי הוא ניקה את השירותים. בין היתר חשוב להשתמש בציוד וכלים שיעזרו להם לבצע עבודה טובה בטיפוח חדר השירותים.