ניהול משאבים במרכזים רפואיים: מערכת ERP של תפנית יכולה לעזור לכם

ניהול משאבים במרכזים רפואיים

מרכזים רפואיים הם בין הגופים המורכבים ביותר לניהול. חדר מיון, יחידות טיפול נמרץ, אינספור מחלקות, פעילות הנהלה, ניהול המטבח, ניהול האחזקה, לעתים ישנם גם היבטים מיוחדים נוספים לנהל דוגמת פעילויות מחקר – משימה בהחלט לא פשוטה. כדי לתת מענה יעיל וחכם לניהול המשאבים במרכזים רפואיים, בו כל המערכות מסונכרנות ומתואמות היטב, דרושה מערכת מתאימה. זו היא מערכת ניהול משאבים ארגוניים -Enterprise Resource Planning, או ERP.

תפורה במיוחד עבורכם

כדי להפיק את מרב התועלת ממערכת ERP, היא צריכה להיות מותאמת באופן מיטבי עבורכם. מאיפה מתחילים? מבחירת מערכת אשר מותאמת מראש למגזר שלכם – מרכזים רפואיים. מדובר ב"תפנית". תפנית היא מערכת ERP בפיתוח חברת הטכנולוגיה מטריקס, אשר מותאמת מראש לשורת מגזרים עסקיים ספציפיים. כך, אתם מקבלים כבר מההתחלה פתרון טכנולוגי מתקדם לניהול משאבי המרכז הרפואי. תפנית היא כאמור פתרון ייעודי עבור המגזר שלכם, אך היא גם מאפשרת ביצוע פעולות שגרתיות בחבילת ERP, כניהול רכש או מלאי. כמו כן, המערכת תאפשר לכם להוסיף ולהתאים אותה לצרכים שלכם ספציפית, במגוון דרכים.

כדי להמחיש את ההתאמה המובנת בתפנית עבור מרכזים רפואיים, אלה כמה יכולות שהיא מציעה:

לוגיסטיקה

ניהול לוגיסטי שכולל ניהול דרישות ומכרזים, הזמנות ורכש. המערכת מאפשרת מדידה ובקרה הדוקים על כל היבטי הלוגיסטיקה, דוגמת ניתוח אופן השימוש בתקציב מחלקתי. היא גם מאפשרת קישור למערכות של גורמי חוץ, כך שניתן למשל לקלוט הזמנות ישירות מאתרי ספקים.

ניהול פיננסי

תפנית מסייעת בניהול הפיננסי של המרכז הרפואי, באופן נרחב ביותר. המערכת היא רב חברתית, רב שנתית ורב מטבעית. היא מסייעת בניהול ספר ראשי, ניהול תקציב ובקרה תקציבית, ניהול לקוחות, ניהול גבייה, ניהול ספקים ותשלומים, ביצוע שאילתות והפקת דו"חות כספיים, ככל הנדרש.

מינהל חולים (ATD)

פתרון לניהול קבלת מטופלים, כולל מגוון אפשרויות חשובות ושימושיות. לדוגמה: תיעוד מצב מטופלים ומיקומם במחלקות, בחדרים ובמיטות. ניהול מסמכים וכספים בהקשר המטופלים במרכז.

זימון תורים

המערכת מספקת מענה לכול הפעילויות האופייניות למרכז רפואי. כחלק מכך, היא מסייעת גם בניהול כל פעילות זימון התורים במרכז, כולל התראות למטופלים על תור קרוב.

ניהול חדרי ניתוח

ניהול מוקפד ורב אפשרויות, של פעילות חשובה ומורכבת זו. כולל ניהול המלאי בחדר הניתוח, ספירות מתכלים שהיו בשימוש במהלך ניתוחים, פירוט מהלך הניתוח וספירת הפריטים בסיומו בדיווח גיליון סיעודי, ממשקים למערכות קליניות שונות מהן מקבלים נתוני מטופלים ופרוצדורות לביצוע וכן הפקת הפניות לגורמי חוץ, כולל ממשק למעבדות פתולוגיה.

ניהול מזון

ניהול מטבחים ופעילות הסעדה ברחבי המרכז הרפואי, עד לפרטי פרטים של מטופל ספציפי, עם הנחיות התזונה המיוחדות שמוגדרות עבורו. ניהול הרכש לחומרי הגלם לארוחות, ניהול רכש מוצרי מזון מוכנים, ניהול תפריטים, ארוחות ושלבים בשינוע המזון.

ניהול בית מרקחת

טיפול מרוכז בכל הכרוך בניהול בית מרקחת פנימי. ניהול מחסן התרופות המיוחד עבורו, ניהול סמים מסוכנים, ניהול מכירת תרופות לרוכשים מזדמנים ולאנשי צוות ועוד.

לסיכום

מערכת זו מאפשרת למעשה לעשות עוד דברים רבים מאוד. שתי דוגמאות אחרונות: ניהול מצבי אירוע רב נפגעים (אר"ן) וניהול חריגים (התראה על חריגים בתהליכי רכש ומלאי). לסיכום – אם אתם מחפשים מענה ממוחשב טוב יותר לכל הסוגיות הניהוליות במרכז הרפואי שלכם, ERP הוא הכיוון ותפנית היא בוודאי שם שכדאי לכם לבדוק.