התוצרת המקומית של הפירות בישראל נחשבת לאיכותית, אולם הציבור עדיין ממעט לשלב את הפירות בתפריט היומי – ובכך מפסיד יתרונות בריאותיים רבים. כיצד תוכלו לשנות את הרגלי התזונה שלכם ולשלב פירות בדרכים יצירתיות? על כך – בסקירה הבאה.

שילוב פירות בתפריט היומי: חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא

מתי בפעם האחרונה אכלתם פרי? אם התשובה שלכם איננה מתייחסת לשבוע האחרון, סביר להניח כי פירות אינם חלק מהתפריט היומי שלכם ושל בני המשפחה ובהתאם לכך אתם מפסידים לא מעט יתרונות בריאותיים. למעשה, פירות מכילים ויטמינים ,חומצות אמינו כמו גם מינרלים אשר הם חיוניים למערכות הגוף, הן אצל מבוגרים ובייחוד אצל ילדים. בנוסף, הפירות כאן בישראל מכילים מעל ל 90% מים ולכן הם מנקים ומזינים את הגוף כמו גם מסלקים את הפסולת. במקום לשתות קפה או לאכול חטיף אנרגיה, תתפלאו לדעת כי פרי אחד יכול לספק לכם אנרגיה כמו גם לחזק את השרירים, שיניים ועצמות הגוף. מאחר ובפירות יש ריכוז גבוה מאוד של סיבים תזונתיים, הם מעודדים את הפעילות הטבעי של המעי ובהתאם לכך הופכים את פעילות העיכול לטובה יותר, בייחוד בעבור מבוגרים כמו גם ילדים שרוצים להפחית במשקל אבל גם לטובת חילוף חומרים מהיר יותר. מאחר והערך התזונתי של פירות הוא משמעותי, היכולת שלכם לשלב את הפירות בתפריט היומי היא זו שתקבע האם תוכלו לנהל אורח חיים בריא, כמו גם ליצור יכולת לקבל את כלל היתרונות הבריאותיים כתוצאה משילוב פירות בתפריט היומי, כאשר ההמלצה היא לאכול לפחות 5 מנות פרי, אך לשים לב . כיצד תעשו זאת? להלן מספר דרכים:

הזמנת מגש פירות

הזמנה של מגש פירות טרי מהווה דרך מצוינת לשלב את הפירות בתזונה שלכם. למעשה, מגש פירות של פרי הדמיון יאפשר לכם לחסוך את הזמן בכל הקשור לרכישה וחיתוך של הפירות, ובמקום זאת לקבל מגש מפואר המורכב ממיטב התוצרת המקומית – בעלות כספית נוחה ועם משלוח מהיר עד הבית. אם אתם בדיוק מתכננים לארח חברים ובני משפחה, מדובר בדרך נהדרת להחליף את הקינוחים עתירי השומן בתחליף איכותי בדמות פירות.

פירות חתוכים

דרך מצוינת להכניס את הפירות לתפריט היא בדרך יצירתית של חיתוך הפירות לצורות שונות, ולהציב אותם במקום נגיש ובולט כך שאתם ובני המשפחה תוכלו לקחת פרי במהלך שעות היום, אולם הקפידו להציב את הפירות במקום מוצל. מדובר בדרך מצוינת גם להראות דוגמה אישית לילדים, לטובת נשנוש של פירות.

הקפדה על ארוחת בוקר

למרות שבישראל לא נהוג לשבת לארוחות בוקר משותפות בעקבות מחסור בזמן, רצוי לפנות לפחות 10 דק' מההתארגנות לטובת ארוחת בוקר מזינה. ניתן לשלב את הפירות בארוחת הבוקר דרך שילוב של פירות עם יוגורט או להכין סלט פירות עם אגוזים ומעט שוקולד מריר, ובכך ליצור ארוחת בוקר קלילה אך גם בעלת ריכוז גבוה של פירות בעלי סיבים תזונתיים.

כל הסיבות (והדרכים) לשלב פירות בתפריט היומי

שייק פירות

דרך מצוינת לשלב פירות בתפריט יכול להתבצע באמצעות שייק פירות אותו ניתן להכין בבית. בשנים האחרונות נפתחו לא מעט חנויות מהן ניתן להזמין פירות קפואים וחתוכים עד לבית, ובכך לקבל את המינרלים המצויים בתוך הפרי באופן קל ופשוט.

לסיכום, היכולת שלכם לשלב פירות בתפריט היומי היא פשוטה מאי פעם. החדשות הטובות הן שכיום ניתן לבצע הזמנה של מגשי פירות דרך חברות מקצועיות או להזמין פירות טריים ישירות מהחקלאיים, בעלות כספית נוחה ועם טריות שתוביל בסופו של דבר להפחתה בצריכת המזון המעובד, ומעבר למזון טרי הכולל גם פירות, וירקות.